Frieda Gijbels door Vlaamse regering voorgedragen als lid van de raad van bestuur van i-Cleantech Vlaanderen

Op 12 januari 2016

Uit HBvL 05/01/2016:

De Vlaamse Regering heeft op voorstel van minister Philippe Muyters Frieda Gijbels uit Meeuwen-Gruitrode voorgedragen als vertegenwoordiger in de Raad van Bestuur van de vzw I-Cleantech Vlaanderen. Dit met het oog op benoeming door de Algemene Vergadering.

Frieda Gijbels geeft aan dat ze zich graag zal verdiepen in de materie waar i-Cleantech Vlaanderen rond werkt. "Na mijn doctoraat in de medische wetenschappen ben ik immers nooit de voeling met onderzoek en ontwikkeling verloren", duidt Gijbels.

De missie van i-Cleantech is het streven naar een duurzaam energie-, materialen- en waterbeheer in Vlaanderen. "En dat is iets wat mij bijzonder boeit. Innovatie en kruisbestuiving staan hierbij centraal.Ondernemers vervolgens triggeren om duurzame alternatieven te overwegen in hun productieproces en bij de afvalverwerking is een uitdaging voor de toekomst. Het zal zaak zijn de balans te vinden tussen investeringen van gemeenschapsgeld en de output, zowel op gebied van milieuvoordelen, kennisopbouw als economische rendabiliteit", besluit Frieda Gijbels.