65 220 euro voor nieuwe fietsinfrastructuur in Oudsbergen

Op 4 augustus 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) verhoogt het investeringsbudget voor de fiets naar een historisch hoog niveau – en dat gaan we ook in Oudsbergen merken. Uit het Fietsfonds is er 65 220 euro Vlaams geld vastgelegd voor fietsprojecten in Opglabbeek. “Geweldig nieuws voor onze fietsers”, zeggen Renaud Hamal en Frieda Gijbels, voorzitter en lijsttrekker van N-VA Oudsbergen, en Vlaams Parlementslid Lies Jans (N-VA). “Fietsen wordt dankzij deze Vlaamse investering vlotter en veiliger.”

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil meer Vlamingen verleiden om de auto te ruilen voor de fiets. De helft van alle verplaatsingen die Vlamingen maken bedraagt 5 kilometer of minder, maar toch kiezen we nog te weinig voor de fiets. Weyts trekt het investeringsbudget voor de fiets daarom op naar een historisch hoog niveau. In 2017, 2018 en 2019 wordt de magische (en lang onbereikbare) kaap van 100 miljoen euro per jaar telkens gerond.

De investering van 65 220 euro uit het Fietsfonds is vastgelegd voor gloednieuwe fietsinfrastructuur in Oudsbergen. Concreet gaat het om fietsinfrastructuur op de Weg naar Zwartberg in Opglabbeek.

“Hier zaten veel fietsers in Oudsbergen al lang op te wachten”, besluiten Renaud Hamal, Frieda Gijbels en Lies Jans tevreden. “We plukken nu lokaal de vruchten van het Vlaamse investeringsbeleid.”

Contact:

Renaud Hamal, voorzitter van N-VA Oudsbergen